Έρχεται «σάρωση» εκατοντάδων οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών

Τοπικά

Σαρώνει… εκατοντάδες θέσεις εκπαιδευτικών στη Μαγνησία

Σαρώνει… εκατοντάδες θέσεις εκπαιδευτικών στη Μαγνησία

Μπουλντόζα… στις οργανικές θέσεις σχολικών μονάδων ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας. Με το σάρωμα των θέσεων, τα τμήματα θα συρρικνωθούν και κατά συνέπεια δεν θα μείνουν κενές θέσεις εκπαιδευτικών, ήταν η ιδέα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, ώστε να γλιτώσει από τη βάσανο των μεταθέσεων, των αποσπάσεων και της πρόσληψης αναπληρωτών.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Βάσω Σαμακοβλή

Στη Μαγνησία, η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας μεταφράζεται σε «κούρεμα» τουλάχιστον 100-150 θέσεων δασκάλων, χωρίς να υπολογίζονται οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, οι οποίοι θα χάσουν τη θέση τους, αλλά και θα απουσιάσουν μέσα από τις αίθουσες διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί κλάδοι βρίσκονται σε αναμμένα κάρβουνα και ούτε θέλουν να σκεφτούν τι θα συμβεί με τη λειτουργία των σχολείων από την επόμενη σχολική χρονιά, εάν ο σχεδιασμός για περικοπή χιλιάδων οργανικών θέσεων τεθεί σε εφαρμογή.

Το υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι δεν χρειάστηκε να προβληματιστεί ιδιαίτερα για το πώς θα περιορίσει τις ανάγκες σε προσλήψεις εκπαιδευτικών. Παρέκαμψε κάθε διαδικασία διαβούλευσης και γνωμοδοτήσεων και επέλεξε μία απλή αριθμητική πράξη: τη διαίρεση. Πόσους μαθητές έχει κάθε σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Αυτός θα διαιρεθεί δια 25, όσους δηλαδή μαθητές θα έχει κάθε τμήμα και το αποτέλεσμα θα δώσει την οργανικότητα κάθε σχολείου. Τόσο απλά!

«Είναι πρωτόγνωρος ο τρόπος υπολογισμού των οργανικών θέσεων», ήταν η αντίδραση του αιρετού του ΠΥΣΠΕ Μαγνησίας Φιλ. Κωνσταντινίδη. «Ουσιαστικά επιχειρείται με απλότητα, που προκαλεί οργή, το κούρεμα εκπαιδευτικών και η λειτουργία τμημάτων με περισσότερους μαθητές σε κάθε τάξη. Συρρικνώνονται σχολεία, ειδικά στην περιφέρεια, και χάνονται πολύτιμες ειδικότητες από τις αίθουσες διδασκαλίας».

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη, η πρωτοφανής διαδικασία γεμίζει αγανάκτηση εκπαιδευτικούς και γονείς, ενώ για πρώτη φορά δεν ζητήθηκε η γνώμη των υπηρεσιακών συμβουλίων ή των επιτροπών Παιδείας των δήμων.

«Γυρίζουμε χρόνια πίσω», πρόσθεσε ο αιρετός του ΠΥΣΠΕ. «Είναι αδύνατον ένας εκπαιδευτικός με τα νέα βιβλία και τις νέες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις να δουλέψει σε τμήματα με 25-30 μαθητές. Η Παιδεία δεν κουρεύεται» κατέληξε.

Ελεγχος στα στοιχεία

Το υπουργείο Παιδείας έχει ενημερώσει με επείγουσα εγκύκλιο τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης ότι προχώρησε στη διεξαγωγή των καταχωρημένων στοιχείων στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και διαπίστωσε ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της.

Μέχρι και σήμερα, οι Περιφερειακοί Διευθυντές έλαβαν τη σύντομη προθεσμία να καταθέσουν τις απόψεις τους και τις παρατηρήσεις τους για την οργανικότητα κάθε σχολικής μονάδας αρμοδιότητάς τους.

Αμεση ήταν η αντίδραση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος σχετικά με την κατάργηση των οργανικών θέσεων. «Είναι φανερό ότι οι επανειλημμένες δεσμεύσεις του Υπουργού και των στελεχών του Υπουργείου Παιδείας ότι δε θα υπάρξουν συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων ήταν μια ακόμη ανέξοδη υπόσχεση. Εξ άλλου είναι συνηθισμένη η τακτική του Υπουργείου Παιδείας άλλα να δεσμεύεται και άλλα να κάνει», αναφέρει η ΔΟΕ. Καταγγέλλει τον απαράδεκτο, αντιπαιδαγωγικό και εντελώς λογιστικό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας το χώρο της εκπαίδευσης και ζητά την άμεση ανάκληση της σχετικής εγκυκλίου, η οποία οδηγεί σε βίαιη συρρίκνωση των οργανικών θέσεων.

Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s